Πολλαπλά επίπεδα υποστήριξης
Πολλά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για επαγγελματίες
ψυχολογίας σχεδιάστηκαν αρχικά για να αντιμετωπίσουν ένα σημαντικό σημείο
πόνου: την κλινική τεκμηρίωση. Τώρα, πολλά έχουν εξελιχθεί σε πλατφόρμες
πλήρους εξυπηρέτησης που προσφέρουν προγραμματισμό, χρέωση, διαχείριση
απαιτήσεων και πολλά άλλα.
Η «Βελτίωση» είναι ένα επίπεδο υποστήριξης - και μια καλή επιλογή για επαγγελματίες που ανησυχούν για την ιδιωτικότητα. Αντί να ακούει μια συνεδρία, μετατρέπει τις δικές του πρόχειρες σημειώσεις ενός θεραπευτή σε αναφορές που συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του πληρωτή ή των κανονισμών.
Η λειτουργία «Μεταγραφή» ακούει και δημιουργεί μια κλινική σημείωση που μπορεί αργότερα να επεξεργαστεί ή να προσαρμοστεί.
Το «Insights» εξετάζει τα αρχεία των ασθενών, τα πρότυπα προσέλευσης και τους καταγεγραμμένους στόχους για να παρέχει στους κλινικούς ιατρούς εξατομικευμένες κλινικές παρατηρήσεις και προτάσεις θεραπείας.
Το εργαλείο σημειώσεων προόδου Upheal απευθύνεται ειδικά σε
επαγγελματίες ψυχικής υγείας, επομένως είναι ρυθμισμένο να επιλέγει θέματα που
έχουν μεγαλύτερη σημασία στη θεραπεία - όπως η προσωπική ανάπτυξη και η
αντιμετώπιση - από ό,τι σε άλλους τύπους ραντεβού που απαιτούν μεταγραφή, όπως
οι συνεδρίες λογοθεραπείας. Οδηγίες αποζημίωσης σχετικά με την ιατρική
αναγκαιότητα από πολλούς μεγάλους ασφαλιστικούς φορείς ενσωματώνονται στο
μοντέλο. Αυτές οι οδηγίες ενημερώνουν για το τι προστίθεται σε διάφορες ενότητες
μιας αναφοράς, σημείωσης ή εγγράφου για να διασφαλιστεί η ευθυγράμμιση με τις
απαιτήσεις του πληρωτή.
The threat of a claw-back
«Η απειλή της ανάκτησης [απαίτησης αποπληρωμής ασφαλιστικών
κεφαλαίων] σε ένα μικρό ιατρείο ή μεμονωμένο πάροχο είναι απίστευτα τρομακτική,
αλλά μπορεί να υπάρχει μεγάλη ασάφεια σχετικά με το τι ακριβώς περιμένουν να
δουν οι πληρωτές», δήλωσε ο Ted Faneuff, LCSW, επικεφαλής κλινικών λειτουργιών
της Upheal.
Μία από τις πιο συναρπαστικές εφαρμογές της Τεχνητής
Νοημοσύνης είναι να βοηθά τους κλινικούς ιατρούς να προσαρμόζουν τη θεραπεία σε
πραγματικό χρόνο. Αναλύοντας τα θέματα των συνεδριών, τον τόνο της φωνής, τα
πρότυπα παρουσίας, τα φορητά δεδομένα και άλλα, οι θεραπευτικοί αλγόριθμοι
μπορούν να επισημαίνουν ολοένα και περισσότερο σημάδια κινδύνου υποτροπής,
εγκατάλειψης της θεραπείας ή ακόμη και πιθανών αποπειρών αυτοκτονίας. Ενώ η
Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να ειδοποιήσει έναν κλινικό ιατρό για ένα μοτίβο, τελικά
ο πάροχος είναι υπεύθυνος για την ερμηνεία αυτών των σημάτων, την προσθήκη
πλαισίου και την απόφαση για τα επόμενα βήματα στη φροντίδα των ασθενών.
Τα ακόλουθα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τη λήψη
σημειώσεων, την κλινική υποστήριξη και τη διαχείριση της πρακτικής προσφέρουν
ένα καλό σημείο εκκίνησης, σύμφωνα με τον Stuart και άλλους επαγγελματίες:
Mentalyc: Γεννήτρια σημειώσεων ειδικά σχεδιασμένη για την
ψυχική υγεία, η οποία χρησιμοποιεί κρυπτογραφημένη σύνδεση και δεν αποθηκεύει
ποτέ εγγραφές.
Blueprint: Εστιάζει στην παροχή κλινικών γνώσεων και
φροντίδας βασισμένης σε μετρήσεις, αυτοματοποιώντας τις σημειώσεις προόδου,
συντάσσοντας σχέδια θεραπείας και αναδεικνύοντας αξιοποιήσιμες γνώσεις πριν,
κατά τη διάρκεια και μετά τις συνεδρίες.
Assessment Assistant: Υποστηρίζει τους παρόχους αξιολόγησης
με αναφορές, ανασκόπηση αρχείων και άλλες αξιολογήσεις, χρησιμοποιώντας ένα
γλωσσικό μοντέλο που βασίζεται μόνο σε κλινικές πηγές.
Μια μετρημένη προσέγγιση
Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στο ιατρείο σας μπορεί
να εξοικονομήσει χρόνο μακροπρόθεσμα — αλλά οι ψυχολόγοι λένε ότι η σωστή
εφαρμογή απαιτεί μια προσεκτική ρύθμιση, από την επιλογή του καλύτερου
εργαλείου έως την προστασία του απορρήτου των ασθενών.
Η APA προσφέρει έναν οδηγό βήμα προς βήμα και μια
συνοδευτική λίστα ελέγχου (PDF, 60KB) για να βοηθήσει τους επαγγελματίες να
αποφασίσουν εάν ένα δεδομένο εργαλείο ΤΝ είναι κατάλληλο για το ιατρείο σας.
Εξασκηθείτε στην άμεση μηχανική. Η δημιουργία σαφών, καλά
δομημένων προτροπών μπορεί να σας βοηθήσει να αποκομίσετε σημαντικά μεγαλύτερη
αξία από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Ο Charmain Jackman, PhD, ιδρυτής της InnoPsych
και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τεχνολογίας Ψυχικής Υγείας της APA,
εξηγεί πώς η ανάθεση ενός ρόλου, συγκεκριμένων οδηγιών και πλαισίου σε
λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Ο
Jackman χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προσαρμόζει τα email μάρκετινγκ,
να κάνει καταιγισμό ιδεών για περιεχόμενο κοινωνικών μέσων και να αναλύει
σύνθετα ψυχολογικά θέματα για ένα ευρύ κοινό.
Ο Stuart προτείνει μερικούς επιπλέον τρόπους για να
βελτιώσετε τα αποτελέσματα: να παρέχετε περαιτέρω οδηγίες (π.χ., «αγνοήστε
πληροφορίες σχετικά με το κατοικίδιο του ασθενούς»), να διευκρινίσετε τη μορφή
(π.χ., «γράψτε το σε μορφή Υποκειμενικής, Αντικειμενικής, Αξιολόγησης, Σχεδίου
(SOAP)») και να δώσετε καθοδήγηση σχετικά με τον τόνο (π.χ., «χρησιμοποιήστε
σύντομες προτάσεις και γλώσσα που θα μπορούσε να γίνει κατανοητή από έναν
18χρονο»).
Να είστε προνοητικοί σχετικά με τον κίνδυνο. Πολλοί πάροχοι
αποφεύγουν την Τεχνητή Νοημοσύνη επειδή δεν είναι σίγουροι πώς να προστατεύσουν
το απόρρητο και την ασφάλεια των ασθενών κατά τη χρήση της. Η Cummins συνιστά
μερικές βασικές ενέργειες (ανατρέξτε στην ανάρτηση ιστολογίου «Τεχνητή
Νοημοσύνη στην Τηλεϊατρική» για περισσότερες συμβουλές):
Βεβαιωθείτε ότι τα δεδομένα των ασθενών αποθηκεύονται και
μεταδίδονται με ασφάλεια. Χρησιμοποιήστε ένα VPN, αποθήκευση cloud συμβατή με
HIPAA και εργαλεία κυβερνοασφάλειας που παρακολουθούν τις απειλές σε πραγματικό
χρόνο. Εάν εργάζεστε σε ένα μεγαλύτερο ίδρυμα, επικοινωνήστε με την ομάδα
ασφαλείας σας για υποστήριξη.
Επαληθεύστε ότι οι απαντήσεις που δημιουργούνται από την
Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ακριβείς. Οι πάροχοι είναι τελικά υπεύθυνοι για
οποιαδήποτε τεκμηρίωση υπογράφουν ή απόφαση λαμβάνουν, επομένως η ροή εργασίας
σας θα πρέπει να περιλαμβάνει μια λεπτομερή ανασκόπηση τυχόν αποτελεσμάτων ΤΝ.
Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας κατανοεί και χρησιμοποιεί τις βέλτιστες
πρακτικές κυβερνοασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων ισχυρών κωδικών πρόσβασης,
ασφαλούς δικτύου Wi-Fi και πολυπαραγοντικού ελέγχου ταυτότητας. Σε περίπτωση παραβίασης
της ασφάλειας, δημιουργήστε ένα σχέδιο για το ιατρείο σας (μάθετε περισσότερα
σχετικά με τον τρόπο αποτροπής ή ανάκαμψης από μια κυβερνοεπίθεση).
Πριν υιοθετήσετε ένα εργαλείο, αφιερώστε χρόνο για να
κατανοήσετε πώς χειρίζεται τα δεδομένα των ασθενών και πώς εκπαιδεύτηκε το
υποκείμενο μοντέλο.
Πάντα να λαμβάνετε προφορική ή γραπτή συγκατάθεση από τους
ασθενείς πριν χρησιμοποιήσετε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης κατά τη διάρκεια
μιας συνεδρίας. Εξηγήστε τους κινδύνους και τα οφέλη ενός εργαλείου με απλή
γλώσσα και να είστε προετοιμασμένοι να προχωρήσετε χωρίς το εργαλείο εάν ένας
ασθενής επιλέξει να μην το χρησιμοποιήσει, συμβουλεύουν οι ειδικοί. «Σε
σύγκριση με [την ψυχολογία], η Silicon Valley προχωρά πολύ γρήγορα», είπε ο
Stuart. «Είναι επιτακτική ανάγκη να ενσωματώσουμε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης
στην πρακτική μας, αλλά ας είμαστε προσεκτικοί σχετικά με το πώς και πότε τα
χρησιμοποιούμε».
Πηγή: https://www.apaservices.org/practice/news/artificial-intelligence-psychologists-work?utm_source=apa.org&utm_medium=referral&utm_content=/
0 Σχόλια