Υπάρχουν συνήθειες που κανείς δεν παρατηρεί, αλλά μπορεί να σου αλλάξουν την ημέρα, ακριβώς επειδή απορροφούν όλη σου την ενέργεια. Ποιες είναι και πώς θα τις διορθώσεις;
Κάθε μέρα που περνάει ζούμε έχοντας υιοθετήσει κάποιες συνήθειες, τις περισσότερες από αυτές χωρίς να τις έχουμε καν σκεφτεί ή επιλέξει συνειδητά. Έτσι απλά, επειδή έτυχε. Στο τέλος της ημέρας ή ακόμη και κατά τη διάρκειά της, μπορεί να νιώθουμε εξαντλημένοι, να πονάμε, να μην έχουμε όρεξη για τίποτε. Έχεις αναρωτηθεί τι μπορεί να απορροφάει την ενέργειά μας;
Η περίοδος των lockdown ήταν καθοριστική για να παρατηρήσω αυτές τις μικρές συνήθειες και το πώς επηρεάζουν τον τρόπο που εργάζομαι και περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου. Το ίδιο έκαναν και πολλοί άλλοι οι οποίοι μοιράστηκαν τα δικά τους συμπεράσματα στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με αυτά, αλλά και με όσα έχουν πει και γράψει κατά καιρούς wellness coaches, ψυχολόγοι, νευροεπιστήμονες και συγγραφείς που ασχολούνται με την αποδοτικότητα, έφτιαξα μια λίστα με όσες μικρές και αδιάφορες συνήθειες μπορεί να τραβήξουν και την ενέργειά μας. Είναι συνήθειες καθημερινές που περνούν απαρατήρητες, όμως όλες μαζί κάνουν μεγάλη διαφορά γιατί επηρεάζουν τον εγκέφαλο, το σώμα και τον συναισθηματικό μας κόσμο.
Δουλεύεις σε ακατάστατο γραφείο
Δεν το συνειδητοποιείς, αλλά το να δουλεύεις σε ένα ακατάστατο μέρος απορροφά την ψυχική σου ενέργεια. Αν λοιπόν αισθάνεσαι αφηρημένος όλη την ώρα, κοίταξε γύρω σου και τακτοποίησε το γραφείο σου. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι υπερφορτωμένοι χώροι εργασίας μπορεί να έχουν επιπτώσεις στα επίπεδα του στρες, στη συγκέντρωσή μας ακόμη και στον ύπνο μας. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι ο εγκέφαλός μας αγαπά την τάξη και η προσοχή μας επηρεάζεται σημαντικά αν αυτή χαθεί.
Πώς να το διορθώσεις:
- Σιγύρισε τον χώρο που εργάζεσαι αμέσως μόλις τελειώσεις. Κάθε αντικείμενο πρέπει να έχει συγκεκριμένη θέση.
- Αφιέρωσε τουλάχιστον 15-20 λεπτά καθημερινά για να τακτοποιήσεις τον χώρο σου, ιδανικά ακούγοντας μουσική.
- Μην αφήνεις την κατάσταση να επιδεινωθεί. Θα χρειαστεί πολλαπλάσιος χρόνος για να βάλεις μια τάξη
Δεν πίνεις αρκετό νερό
Σχεδόν όλοι ξεχνάμε να πιούμε νερό. Πρόσφατη μελέτη επιβεβαιώνει ότι περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες στις ΗΠΑ έχουν αυτή την κακή συνήθεια. Η έλλειψη νερού όμως στρεσάρει τον οργανισμό και του αφαιρεί ενέργεια και ευεξία.
Πώς να το διορθώσεις:
- Χρησιμοποίησε ένα μπουκάλι στο γραφείο.
- Προτίμησε τρόφιμα πλούσια σε νερό, όπως κολοκυθάκια, μαρούλι, σέλινο, καρπούζι κ.λπ.
- Έχε ένα μικρό μπουκάλι νερό μαζί σου όπου κι αν πας.
- Όσο δουλεύεις πίνε νερό κάθε 1 ώρα.
- Πίνε μια γουλιά πού και πού, ακόμα κι αν δεν διαψάς.
Διατηρείς κακή στάση σώματος
Καμπουριάζεις στην καρέκλα σου, εργάζεσαι ξαπλωμένος, κρατάς το τηλέφωνο μεταξύ λαιμού και ώμου, κουβαλάς βάρη από τη μία πλευρά, σκύβεις με τη μέση... Η κακή στάση του σώματος απαιτεί περισσότερη ενέργεια και προκαλεί προβλήματα κυκλοφορίας του αίματος. Σύμφωνα με μελέτες, η κακή στάση του σώματος μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο στη μέση και τον αυχένα, πονοκεφάλους, μυϊκό σπασμό κ.λπ.
Πώς να το διορθώσεις:
- Σήκω συχνά από την καρέκλα σου (κάθε 30-60 λεπτά) και κάνε διάφορες απλές ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να ξεπιαστείς.
- Απόφυγε τη μεταφορά βάρους.
- Επίλεξε μια καλή καρέκλα εργασίας και φρόντισε να έχει βραχίονες, ώστε να στηρίζει τα χέρια.
- Φρόντισε να διατηρείς πάντα σωστή θέση όταν εργάζεσαι. Δοκίμασέ το μία μέρα και θα δεις μεγάλη διαφορά.
Έχεις ανοιχτά πολλά παράθυρα στον υπολογιστή
Τα πολλά παράθυρα είναι απαραίτητα κατά την εκτέλεση ορισμένων εργασιών, αλλά είναι πάντα; Δουλεύοντας με πολλά ανοιχτά παράθυρα έχει παρατηρηθεί ότι μειώνεται η προσοχή μας. Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, μέχρι 8 παράθυρα είναι εντάξει, αλλά τα περισσότερα δημιουργούν πρόβλημα στη συγκέντρωση και συνεπώς στη διάθεσή μας.
Πώς να το διορθώσεις:
- Δοκίμασε να αποθηκεύσεις τα παράθυρα που χρησιμοποιείς πολύ συχνά, ώστε να τα βρίσκεις εύκολα και να μη χρειάζεται να τα έχεις συνέχεια ανοιχτά.
- Μην αμελείς να κλείνεις αμέσως τα παράθυρα που δεν χρειάζεσαι, αφού ολοκληρώσεις μία συγκεκριμένη εργασία.
- Απαντάς στο τηλέφωνο ενώ δουλεύεις
Αν η κλήση που βλέπεις στο κινητό σου, όταν εργάζεσαι, δεν είναι σημαντική, μην απαντήσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειαζόμαστε συνολικά 20 λεπτά για να συγκεντρωθούμε ξανά σε αυτό που κάναμε μετά από ένα τηλεφώνημα. Η διακοπή από το ρυθμό της δουλειάς και τη συγκέντρωση φαίνεται ότι έχει επιπτώσεις στα επίπεδα της ενέργειάς μας. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στα ολιγόλεπτα διαλείμματα που πρέπει να κάνουμε συνειδητά.
Πώς να το διορθώσεις:
- Σκέψου αν αυτή η κλήση είναι σημαντική και απόφυγέ την εν ώρα εργασίας.
Παρακολουθείς συναισθηματικές εκπομπές
Οι εκπομπές που διεγείρουν συναισθήματα όπως φόβο, θλίψη, σοκ κ.λπ. δημιουργούν τελικά συναισθηματική εξάντληση. Όσο κι αν η επιθυμία μας γι' αυτές κρύβει μια λογική εξήγηση, στο τέλος της ημέρας μάς κάνουν να κατακλυζόμαστε από τέτοιου είδους συναισθήματα.
Πώς να το διορθώσεις:
- Παρακολούθησε τηλεόραση συνειδητοποιημένα.
- Αν καταλαβαίνεις ότι μια εκπομπή σε διεγείρει συναισθηματικά, άλλαξέ την.
- Βάλε ένα περιθώριο στον χρόνο που παρακολουθείς τηλεόραση.
Περνάς πολλές ώρες σε εσωτερικό χώρο
Περνάμε τον περισσότερο χρόνο είτε μέσα στο σπίτι είτε μέσα στο γραφείο, πράγμα που επιβαρύνει και το σώμα και την ψυχή. Είναι αφύσικο να μην κινούμαστε και να μην αλλάζουμε παραστάσεις. Η επαφή με τη φύση, άλλωστε. έχει αποδεδειγμένα οφέλη στην ευεξία μας. Αν λοιπόν αισθάνεσαι υποτονικά μέσα στην ημέρα, εκείνο που μάλλον χρειάζεσαι δεν είναι ένας υπνάκος ή λίγη τηλεόραση, αλλά μια βόλτα.
Πώς να το διορθώσεις:
- Να βγαίνεις έξω καθημερινά, κατά προτίμηση με ηλιοφάνεια.
- Αν δεν μπορείς να βγεις έξω, άνοιγε το παράθυρο και άσε λίγο καθαρό αέρα και φως να μπει μέσα.
- Επίλεξε κάποια δραστηριότητα σε εξωτερικό χώρο που θα κάνεις μέσα στην εβδομάδα.
Αναβάλλεις τις ασήμαντες δουλειές
Το να στείλεις ένα e-mail, να στρώσεις το κρεβάτι, να κλείσεις ραντεβού με τον γιατρό, να συμμαζέψεις την κουζίνα μετά το φαγητό... είναι δουλειές που δεν θα σου πάρουν πάνω από 5 λεπτά. Αν τις αναβάλλεις, μοιάζει να συσσωρεύονται στο μυαλό σου ως «πράγματα που πρέπει να κάνω». Επιπλέον, συσσωρεύονται και ως όγκος υποχρεώσεων που αν αναγκαστείς να κάνεις μαζί, θα χάσεις περισσότερο χρόνο και ενέργεια. Απλώς μην τις αναβάλλεις.
Πώς να το διορθώσεις:
- Φτιάξε μια λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνεις. Θα διαπιστώσεις ότι κάποια γίνονται γρήγορα και εύκολα. Δώσε τους προτεραιότητα και σβήσ’ τα από τη λίστα σου.
Πηγή: https://www.ow.gr/
0 Σχόλια